MENU

Zmiany w linii graficznej kampanii reklamowych GFK

Zapadła decyzja o zakończeniu rozwoju Systemu Identyfikacji Wizualnej Grechuta Festival. Łukasz Grechuta, manager systemu identyfikacji wizualnej Grechuta Festival, po konsultacji z jego autorem, artystą grafikiem dr Michałem Jandurą, podjął decyzję o wycofaniu z użycia charakterystycznej grafiki – twarzy Marka Grechuty.

Po pięciu latach przychodzi nam pożegnać najważniejszy element systemu identyfikacji wizualnej – przetworzony obraz rastrowy twarzy Mistrza. Towarzyszył nam w kampaniach festiwalu od 2015 roku, kiedy to został użyty oficjalnie po raz pierwszy w kampanii krakowskiej festiwalu.

Stanowiąc podstawę graficzną każdej kampanii reklamowej pojawiał się w różnej postaci min.: gadżetów festiwalowych, elementów reklamowych, także w różnych wersjach kolorystycznych. Opracowany przed laty przez dr. Michała Jandurę, autora SIW Grechuta Festival, służył w różnych wersjach kolorystycznych przez prawie pięć lat.

Dziś przychodzi nam pożegnać ten motyw graficzny. Mamy nadzieję, że przyniósł wam, fanom Marka Grechuty, radość i że pomógł Wam przez lata kierować Wasze kroki do centrów festiwalowych wydarzeń. Obecnie pozostanie już wyłącznie na stronie internetowej festiwalu ewentualnie np. w postaci gadżetów festiwalowych.

Prezentujemy raster – twarz Marka Grechuty – we wszystkich wersjach kolorystycznych w jakich był użyty przez lata: niebieskiej dla krakowskich kampanii, pomarańczowej dla kampanii  świnoujskiej, szarej używanej do projektowania elementów tzw. linii zaplecza administracyjnego festiwalu oraz ostatniej – pożegnalnej, monochromatycznej wersji błękitnej, użytej po raz pierwszy i zarazem ostatni w tym roku (dostosowanej już częściowo do wymagań SIW Miasta Kraków).