MENU

Pan i sługa w Teatrze Praska 52

802
0

6 października | sobota | 19:00 | Teatr Praska 52 | KUP BILET

KRAJOWA SCENA KOMEDII dell’ARTE w Teatrze Praska 52
Pan i sługa, czyli kto pragnie wszystkiego wszystko stracić musi

Krótki opis spektaklu – piórem jego Twórców:
Choć komedia dell’arte to sztuka niedzisiejsza, to jednak bardzo „na czasie”. Maski, charakterystyczny krok i kunszt aktorów są w stanie opowiedzieć więcej o naszej naturze niż niejeden realistyczny spektakl. Do miasteczka przybywa gość, a raczej dwóch gości – tytułowi pan i sługa, czyli Capitano i Brighella. Pierwszy, pyszałkowaty żołnierz, stawia sobie za cel niewieście serca. Drugi, chciwy złodziejaszek – sakiewki. Ich przybycie staje się detonatorem awantur, które „podskórnie” zbierają się w małej społeczności od dawna. Wrodzone sknerstwo rodziców, ognisty temperament żony zgrzybiałego Dottore i niewzruszone uczucie pomiędzy Violą i Leandrem dodają prędkości komediowej spirali.

Występuje:
Trupa KOMEDIANTY:
Agnieszka Cianciara- Fröhlich (capocomico),
Jonathan Fröhlich, Łukasz Łęcki

 

Scenografia: Danuta Skołucka
Kostiumy: Ludwika Gorgoń

Czas: 2 h (z przerwą)

Trupa KOMEDIANTY powstała w 2012 r. pod egidą atelier teatralnego Studio Dono.Trupa tworzy spektakle według tradycyjnych reguł komedii dell’arte.To jednocześnie rzemieślnicy i artyści, sami piszą ramowe scenariusze – canevas, które w trakcie prób, podczas improwizacji, wypełniają działaniem i tekstem. Wierzą, że maski, charakterystyczny krok i kunszt aktorów są w stanie opowiedzieć więcej o naturze człowieka niż niejeden realistyczny spektakl.

KRAJOWA SCENA KOMEDII DELL’ARTE  W TEATRZE PRASKA 52: Powstała z inicjatywy Teatru Praska 52 i Studio Dono w maju roku 2016. To jedyna taka scena w Polsce, oferująca stałe spotkania ze sztuką rodem z szesnastego wieku. W jej ramach działa Trupa KOMEDIANTY tworząc spektakle według wszelkich prawideł włoskiej komedii, począwszy od prawdziwych skórzanych masek po zapętloną, pełną nieoczekiwanych zwrotów intrygę. Aktorzy są jednocześnie artystami i rzemieślnikami; sami piszą ramowe scenariusze – canevas, które w trakcie prób, podczas improwizacji, wypełniają działaniem i tekstem. W swojej grze działają pod wpływem impulsów – pochodzących z nich samych, gry pozostałych członków trupy oraz publiczności. To połączenie formy liczącej kilka wieków ze współczesnymi skojarzeniami, odniesieniami i spostrzeżeniami czyni tę sztukę nie tylko aktualną, ale przede wszystkim niezwykle atrakcyjną.

Więcej na ww.teatrpraska52.pl